dinsdag 10 januari 2012

Pearls from the sea.....




Ik zat al in de parels dus wil jullie deze parel even laten zien.


I was already into pearls so I want to show you this one






Een antieke drijver uit Frankrijk.
Ze zijn al jaren en jaren oud en werden vroeger gebruikt om de netten op hun plek te houden.



An antique tracker from France
very very old and they were used to hold the nets






Mooi mondgeblazen glas


Beautiful mouth-blown glass






Met een stevig macramé net eromheen

Het touw is nog in verbazingwekkende conditie gezien zijn leeftijd


A firmly macramé net






Nu hangt ie stoer aan mijn luik

Parel van de zee



PEARLS FROM THE SEA






Zo werden ze vroeger al genoemd
en dat is ie nog steeds












50 opmerkingen:

Anoniem zei

Mooi als zoiets zo'n oude waarde heeft. En je hebt er weer zulke mooie foto's van gemaakt.
En je zit helemaal in de parels. En dan ben je rijk, want een parel is een kostbaarheid!

Lieve groet,
Gerry

Maaike zei

Wat een prachtig parel, geweldig zo'n oude en mooie foto's!

Groeten Maaike

Theemuts Rommelhoekje. zei

Dat is inderdaad een parel.
Mooi hoor zo aan je luik.

fijne avond,groetjes Romkje.

Stina zei

Wat een mooie bijzondere parel.

liefs Stina

Linda zei

Ik heb er nog nooit van gehoord maar wel heel bijzonder. Met recht een parel van de zee. Staat prachtig zo aan je luik.

Fijne avond nog.
Lieve groetjes Linda

Mirjam zei

En een parel is het!!
De kleur is ook zo mooi, zeker gecombineerd met dat robuuste touw er om heen...
Ik wens je een heel fijne avond,
Lieve groet,
Mirjam

Corine(THUIS) zei

Wat staat je olijfboom er prachtig bij! O en dat macramé dat roept allerlei herinneringen op ....
Groeten, Corine(THUIS)

Bizzy @ home zei

Wat een prachtige vondst heb je hier, ik vind hem echt geweldig! Een parel!
Lieve groet, Renny

Home and Lifestyle zei

Wat een mooi verhaal achter deze parel van de zee...ik kende het niet! Je olijfboom lijkt in een uitstekende conditie, dat kan ik hier over de mijne niet zeggen :(!

Lieve groetjes...

Thuis bij Tjits zei

wauw wat een mooie parel en de kleur vind ik ook helemaal geweldig!! zo mooi ook de combinatie van de parel met het stoere touw!

lieve groet van Tjits

hokje zei

Een mooie parel in je huis en wat leuk dat je het verhaal verteld wat erbij hoor! Je weet het altijd zo mooi te fotograferen.

Lieve groet, Miranda

Anita zei

Dat is wel een hele bijzondere parel. Vooral ook met het verhaal erachter.
Mijn olijfboompjes worden wat minder mooi hoe verzorg jij ze ?!
Die van jou staat er namelijk nog zo fris bij ;-)
Groetjezz lfs mij

Jolanda zei

Ik ken ze niet maar vind ze wel prachtig net als je foto's, lieve groet

Michelle zei

Een heel mooie parel en je foto's zijn ook weer echte pareltjes!

Liefs Michelle

Het stokpaardje zei

Wat een mooi parel. Ik ben dol op oud glas.
Groetjes Iris

Elly's kleine idylle zei

Prachtig is deze parel en staat ook heel mooi in combinatie met je luik !!Prachtig hoor en hele mooie foto's laat je ons weer zien !!!
lieve groet....ELLY.

Unknown zei

Deze parel staat prachtig aan je luik. Ik had er nog nooit van gehoord. De kleur is ook erg mooi.

Groetjes van Nancy

Loraine Living zei

Wat uniek...prachtige gekleurd!
Leuk om te lezen ... nu kijk je even anders naar het voorwerp en natuurlijk hopen dat ik er zelf een tegen kom. Lieve groet, Diana

Thuis Thuis zei

Wat prachtig, en zo oud.
Je hebt het nog meer bijzonder gemaakt door je foto's.
I love it.
Lieve groetjes Annette

little sweet things zei

Zo een heb ik ook eens gehad van mijn opa, helaas is hij stuk gevallen. Die van mij had alleen niet van dat mooie touw er omheen.
Mijn opa vertelde mij dat het een heksenbol werd genoemd.
Lieve groet, Sas

Antonia zei

Deze drijvers had ik vroeger op mijn slaapkamer hangen. Zo mooi als de zon er op scheen! Waar die toch gebleven zijn? Dankjewel voor deze herinnering en je prachtige foto's Bonnie, lieve groet Anja

gerrie zei

Dit doet mij direct aan vroeger denken!
ik had toen zo,n balletje op mijn kamer hangen,waar mijn vader een lampje in had gemaakt en ik altijd stiekem bij lag te lezen!
groetjes gerrie.

Ger zei

Ik zou ik niet zijn als ik niet even opzoek zou gaan naar deze groene ''parel'' van de zee, dit kwam ik ook nog tegen bij Het Geheugen van Nederland, met foto

>>Onderzeeboten, duikboten, U-boten. Glazen bollen van groen glas (als camouflagekleur op zee), die als drijvers werden gebruikt om netten overeind te houden in strijd tegen onderzeeërs. Plaats onbekend, 1915<<

Maar ook zonder onderzeeër staat het prachtig aan je oude luiken.

Lieve groeten,Ger

Claudia Leertouwer zei

Ben gek op zee...

Krek wak wou zei

Wat een unieke "parel"! Heel mooi zo aan de luiken! Zoals gewoonlijk heb je er weer prachtige foto's van gemaakt!
Groetjes van Nicole

Fluitenkruid zei

Wat bijzonder om zoiets te vinden. Prachtig hoekje is dat zeg. Lieve groetjes

faire un songe zei

Wat een mooie foto's weet jij er toch iedere keer weer van te maken.
Top.
Groetjes Hetty

Yvonne zei

Wat een mooierd, ziet er idd nog erg goed uit !!
je foto's zijn ook parels !! zo mooi vastgelegd weer, prachtig !!
Liefs Yvon

Kom Achterom zei

ooh dit is zeker een pareltje van de zee!
Mooi ook op de foto gezet zeg!
fijne dag
Yolanda

ria zei

Wat mooi!!En dat oude touw en zo omheen.Prachtig.Vind je leuk ook super!!
Lieve groet Ria

Created by Essie zei

Ja hij is inderdaad erg mooi. Zeker een mooi parel va de zee. Je luiken vindt ik geweldig

Groetjes
Esther

Susan zei

Prachtig! En de kleur van het glas vind ik ook zo mooi...

Gr. Susan.

Sylvia zei

Prachtige parel van de zee, Bonnie, en mooi gefotografeerd !
Wat betreft de tekst in mijn foto, ik typ die op een aparte laag op de foto (in Paint Shop Pro).
Fijne dag,
Sylvia

Fågel Blå zei

Hello Sweet Bonnie!
I love love your photos!!!!
So lovely
Kathrine

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Hij is prachtig ik heb er ook nog 1 liggen maar niet zo mooi wist nooit wat het was wel dat het iets met visserij te maken had ....leuk nu weet ik het ook hahahah fijne dag lieve groet rosita

Met Brocant Label zei

Met recht een parelte, die heeft dus al heel wat mee gemaakt. Ziet er echt geweldig uit, schittert in zijn eenvoud eigenlijk. Bij deze wil ik je ook bedanken voor je altijd lieve reacties bij mij.

Lieve groet,
Yvonne

Jansepans zei

Prachtig Bonnie! Een parel inderdaad. Hangt zo mooi aan je luik. Liefs

Yvonne - Frl. Klein zei

Eine wunderschöne Deko! Mir gefällt Deine kleine Dose sehr!
Alles liebe
Yvonne

Unknown zei

Leuk hoor Bonnie! Ik had ze heeel vroeger al op mijn kamer, maar waar die gekomen zijn....geeeen idee...
Fijne avond wenst,
Nicole

Een sneller kloppend hart zei

Mijn zus en ik hadden vroeger van dit soort parels op onze kamer hangen...exact dezelfde, volgens mij heb ik er zelfs eens één uit het raam gegooid ;) oepsie

Groetjes!

Judith zei

Zucht... prachtige parel... prachtige post!
Groetjes Judith

wonen met brocante zei

Staat prachtig bij de rest van je mooie spulletjes. Groetjes Peggy

Ingrid zei

zeker mooi Bonnie je parel van de zee.....liefs...

Anoniem zei

Schitterend zeg en wat apart zo`n parel van de zee,het is echt een juweeltje,lieve groetjes Musje.

Jeanette zei

Mooi je parel uit de ruige zee met het stoere touw, ik hou ervan;-)

Ik wil je even bedanken voor de prachtige boudoirpot, wat is ie mooi!!! ik had deze al eens in één van je posten gezien en was er gelijk al verliefd op. Ik heb zelf nog body powder van boudoir van Vivianne Westwood, dus deze pot komt heel erg goed van pas. Nogmaals dankjewel, heel lief want het had echt niet gehoeven hoor, je blog verdient het gewoon!

Liefs, Jeanette

Gerreke zei

Ik vind de olijfboom ook heel mooi!!!

G-STYLE zei

Heel mooi deze parel , lief en stoer tegelijk .

Oja , volgende week vrijdag komt niet zo goed uit maar donderdagochtend waarschijnlijk wel. Ik heb dan een vakantiedag maar s'middags sollicitatiegesprekken.
Woensdagochtend kan misschien ook wel .....

Je hoort nog welke definitief door kan gaan.
Hopelijk kun jij ook , graag hoor ik nog even van je welke ochtend jou uitkomt ...

Fijne avond , lieve groet Gea

Maison Marie et Florence zei

Prachtig en wat een mooie foto's heb je weer gemaakt!
Een fijn weekend!
Manuela

Maison Marie et Florence zei

Prachtig en wat een mooie foto's heb je weer gemaakt!
Een fijn weekend!
Manuela

THE BLACK BARN zei

PRACHTIG!
HELEMAAL FAN VAN!
VOORAL DIE KLEUR VAN HET GLAS MET HET TOUW!

FIJN WEEKEND,

MIRANDA