maandag 21 juni 2010

Original colours.......

Van mij hoeft zeker niet alles wit te zijn.......
Ik houd juist erg van de originele kleuren, patina's en zelfs de beschadigingen
......

Het vertelt een verhaal, het leeft en het heeft een geschiedenis
.......

Je zult het mij dus niet snel zien verven
.......
ik laat het voor wat het is en geniet van alle kleuren, nuances
en zelfs van het afgebladderde verf
.......

Fijne week gewenst!!!!



For myself it doesn't have to be all white at my house.....
I love the original state of the objects in his original colours and patina.
The paint all blistered and even the little damages I love
It tells you a story...it has a history......
So you won't see me paint things white very often.......
Nice week

43 opmerkingen:

jolanda zei

Je hebt helemaal gelijk hoor... juist wanneer het in originele staat is, verteld het nog zo zijn eigen verhaal. Dan kun je er soms zelf hele verhalen bij verzinnen, zoals bij dit prachtige beeldje... waar heeft het allemaal gestaan, wie heeft het allemaal in handen gehad.
Dus wat mij betreft, blijven dit soort dingen ook gewoon zoals ze zijn!
fijne avond, groetjes jolanda

Pauline Kick, Logement it Foarhûs zei

Gewoon doen, wat je zelf het leukste vind, en inderdaad de tand des tijds is ook heel leuk.

Mooie foto,s en een prachtig sfeertje, groetjes Pauline

Fleurette zei

Hello my dearest Bonnie,
I adore your Madonna......... is very beautiful!!!!
Wishing you a beautiful summer full of sunshine:)
Hugs
Fleurette

Kim zei

Afbladderende verf kan inderdaad erg mooi zijn. Zelf hou ik het meest van licht blauw en oud groen. En wit natuurlijk.

Groetjes van Kim

die Waldfee Moni zei

es muss nicht immer alles weiss sein.
Ja Deine Post ist wieder sehr schön.Und es passt wunderbar zu weiss.Alles wirkt so rustikal,verspielt.
Ich trockne auch immer Hotrensienblüten (auch andere Blüten) und werd stets traurig wenn die Farben verblassen.
Doch selbst wenn sie verblasst sind,sind sie wunderschön!
Eine tolle Woche wünsch ich Dir!
GGLG
Moni,die waldfee

It's me zei

Net zoals jezelf puur natuur!!! ik hou daar ook van hoor.............geen verfkwasten hier....gewoon lekker oud ..........das mooi !!! lieve groetjes fijne avond.......mooie foto's !!!.....fijne zomeravond....van mij......

Ineke Pluim zei

ja, vind dat ook! Kan ook erg genieten van die afgebladderde verf. Zelf rozen die uitgebloeid zijn kunnen nog zo mooi zijn. Als je er maar oog voor hebt!
Fijne week!
Groetjes,
Ineke

kienkele zei

Helemaal waar Bonnie, heb hier ook een heel oud houten tafeltje staan, en ik was van plan om het zwart of wit te maken, maar doe het toch niet, ik ben bang dat de charme dan verloren gaat.....
Fijne avond nog, lieve groet, Tineke

Mayflower zei

Je heb helemaal gelijk hoor Bonnie, soms zijn de kleuren en slijtplekken zo mooi dat het zonde is daar een kwast over te halen. De groene kleur van het luik is dan ook prachtig. Je heb weer een prachtige sfeer neergezet.
Fijne avond.
Lieve groet, Mea

Unknown zei

juist die "imperfectie"vindt ik perfect!!:).....Het leeft meer op die manier.

groetjes
Lynda

Zwergenwelt zei

ja, das sind wunderbare natürliche Farben, vintage vergilbt, wunderschön!!!
Schöne Woche, dir auch, herzlichst♥, cornelia

Anoniem zei

Ja ergens heb je wel gelijk,dat je het zo moet laten,want het is prachtig en jij houdt hier van,daarom vind ik je posten altijd zo gaaf,maar ik zou het rustig wit kwasten,erg he haha,nee hoor een ieder wat die mooi vind,je foto`s zijn zoals altijd prachtig,lieve groet Joke en natuurlijk ook een fijne week.

Yvonne zei

Ik houd ook niet van alles wit, ik moet zeggen die Scandinavische interieurs vind ik super mooi, maar als ik naar mijn opstapjes, luiken enz. kijk, gewoon verweerd en authentiek zoals ze waren, vind ik dat zeker zo mooi....
fijne avond
Groetjes Yvonne

Corine(THUIS) zei

Ik haal ook niet overal de kwast over, maar ik hou ook niet van veel kleur, dus bij ons vooral veel naturellen:)
Toch vind ik je foto's super! De sfeer is top!
Groeten, Corine(THUIS)
PS. heeft René nog de groeten gedaan? Gezellige man!!

ABily zei

U hebt gelijk.
De originele kleuren zin ook prachtig.
Deze Madonna is echt mooi.
Groetjes,
ABily

oma leentje zei

Wit nee Dit is echt heel mooi . Zo puur de kleuren.Echt genieten.
Fijne week ....Groetjes Leni

Les Cotrions zei

I like the original patina of your old stuff! I usually paint white or grey if I don't like the otiginal colours! But you're right...ols patinas tell a history and I love it too!
Happy start of the week!
Vale

Eleonore zei

Ook ik hou erg van de natuurlijke oude kleuren en vind het prachtig als spullen en meubels er al verweerd uitzien en in de originele verf.Tegenwoordig wil inderdaad iedereen alles wit hebben,ik vind dat jammer om alles te verven.Het beeld is prachtig zoals het is.
Fijne avond.

Jootje zei

wat mooi dat verweerde spul! dat zou zeker zonde zijn om wit te maken, ik wil ook altijd wel wat kleur in mijn huis, het leeft.
groetjes van jootje.

Sylvia zei

Daar hou ik ook van, Bonnie, van de echte doorleefde kleuren !
Die komen mooi tot uiting in je foto's, heel sereen, prachtig !
Fijne week,
Sylvia

Jeanette zei

Ik hou ook van orginele kleuren maar dan wel kleuren die bij mij passen, zo zal ik niet snel op oranje of geel vallen. Kijk met dat groene luik zou je mij dus ook een plezier kunnen doen hè??

Lieve groet, Jeanette

Ger zei

Kan het helemaal met je eens zijn!

M'n keldertrappetje in ons vooroorlogse huis is vanaf 1936 nooit meer geverfd, de originele kleur in een zelfde groen als het luik op je foto........als dat niet origineel is;-)

Tja.....zo zal je altijd trends en veranderingen blijven houden in het interieur en tuin.
Tegenwoordig is de JDL -style ook zo ingeburgerd als naam(vraag me af of dat woord nog eens in de Dikke van Dale zal gaan voorkomen;-)

En zo kiest een ieder voor de style,kleur en trend die hij\zij mooi vindt, en dat is maar goed ook want anders hadden we allemaal dezelfde spullen in huis.
Hi,hi, dan hoefde je maar op één blog te kijken en dan had je alles gezien;-)

En ik vind het nou juist zo leuk om overal op die leuke en mooie blogs te neuzen met die prachtige foto's hoe een ander zijn smaak is.

Fijne blogweek!
Lieve groet,
Ger

Home and Lifestyle zei

Sommige meubelstukken of objecten worden er niet mooier van, maar ik zie op de diverse blogs toch ook wel eens ergens een lik verf overheen gaan, waardoor het een flinke opknapper is geworden! En met een beetje opschuren geeft het dan toch weer een verweerd effect!

Mooie foto's! Lieve groet, Ingrid

Fågel Blå zei

Ohhhh so lovely beautiful......
I love your photos!
Have a nice week!
Many hugs from me!
Kathrine

@nne zei

Een heerlijk dromige sfeer op je prachtige foto's! Lieve groet, @nne

Anoniem zei

Prachtig zijn de originele verweerde kleuren en een likje verf zo het alleen maar teniet doen. En al vind ik het mooi mijn voorkeur gaat toch uit naar wit...maar dan ook het originele wit en het liefst verweerd.
Leuk om zoveel verschillende stijlen in blogland tegen te komen.
Lieve groetjes Tilly.

Passione Helena zei

Je hebt helemaal gelijk!

Soms kan het ook doorslaan..en dan word het er niet natuurlijker op.De kunst is om het in evenwicht te houden.
Maargoed dat er zoveel verschillende smaken en stijlen zijn. Zo blijft het uniek.

Wat een prachtig beeld en wat een origineel luik. Mooi zo laten!

Lieve groetjes, Helena

Anoniem zei

Wauw, die luikjes zijn schitterend hoe ze zijn, hier zou ik ook zeker niet met de kwast over gaan maar dingen die gewoon oud zijn en niet mooi verweerd overleven mijn kwast dan weer niet! Het hangt gewoon af van de sfeer die iets uitstraalt zoals dit plaatje, super!
Liefs, Sonja

Fluitenkruid zei

Hoi Bonnie, hier staan we na het schilderen ook altijd met een schuurpapiertje klaar :-)

Stina zei

Hallo, had je blog niet eerder gezien, wat ziet het er prachtig uit bij je zeg!
Ga je graag volgen en natuurlijk ben jij ook welkom op mijn blog.

Wens je nog een zonnige dag vandaag,
Groet,
stina

Muggensteekjes zei

Hoi Bonnie,
nee hier ook niet alles wit, hoewel ik nu wel een klusje aan het doen ben met wiite verf haha... maar dat is voor buiten. Ik vind het luik metz'n groene kleur echt prachtig, zou het ook zo laten.
Lieve groetjes, Ingrid.

The things I like to do zei

Helemaal mee eens!
Zo af en toe moet er wel eens een likje verf op anders roest of rot iets weg....maar als het niet nodig is laat ik het bij wat het is.

Loveforpiemonte zei

Kan me er helemaal in vinden, niet alles moet geverfd worden. Heb hier 2 oude luiken staan aanraken moet ik ze niet want de oude verf valt er gewoon van af! Prachtig.
Enne ja heb meer dan 100 berichten gehad dus ga nu even iedereen proberen te antwoorden. Wel hartstikke leuk hoor!
Groetjes en fijne week,
Madelon

All Seasons zei

Ik ben ook iemand die van puur natuur houd, maar dan wel in rustige kleuren.
je beeld is prachtig mooi!
Fijne avond
Lieve groet,
Patricia

Catharina Maria zei

Helemaal gelijk Bonnie !
Ik heb tussen de plaatjes van mijn mozaieken altijd wel een afgebladderde deur of raam .
Misschien maakt dat het juist zo mooi !
Lieve groet ♥RINI♥

Anita zei

Ik zou ook altijd voor de oude afgebladderde kleur gaan maar toch alleen als het in een wit,grijs of naturel kleur is.Ik heb niet zoveel met felle kleuren,dus ja je zal mij wel eens met een kwastke zien!Mooie foto's!
Groetjes Anita

Anna zei

prachtig beeld...bij zoiets moois zou het eigenlijk verboden moeten worden om het te schilderen!!!
gr.

Yvonne zei

Ik ben het helemaal met je eens.
Gewoon zo houden zo als het hoort te zijn.

Veel meer charme... dan overschilderen.

Gr Yvonne

Karin zei

Helemaal mee eens Bonnie. Gelukkig maar, want anders werd het voor mij ook tijd voor een nieuw verfje ;) Laat ik dat voorlopig maar beperken tot mijn haar (jaja ook het eerste grijs ontdekt, niet verder vertellen hoor)

Brad zei

I like that you keep history in the appearance of objects.
I too love an old look in things.
Beautiful photos, as always,
Brad

Carole zei

I couldn't agree more... to cover over a beautiful aged piece is just wrong...no matter what the color. If it's not your color then maybe it's not for you....but maybe the next lucky person:))
happy week to you!
Carole

Yvonne - Frl. Klein zei

Wonderful pictures!!!!
Have a nice day,
Yvonne

Madelief zei

Hoi Bonjade,

Wat een mooie rustige beelden. Jij weet als geen ander het JDL sfeertje te vangen! Je hebt trouwens ook heerlijke muziek gekozen!

Een gezellige avond!

Lieve groet,

Madelief